Blog

Z cyklu život po životě

17.09.2017 14:18
  PŘEDNÁŠKA Z CYKLU  ŽIVOT PO ŽIVOTĚ   u příležitosti příjezdu Raymonda Moodyho do Prahy 2017   Bylo mi 20 let a psal se rok 1993. Odjížděla jsem autem s kamarádem z vánočního koncertu. Padla zelená a pomalu jsme vjížděli do křižovatky. Z bočního směru, obrovskou rychlostí dojíždělo žlutou barvu černé BMW. Rozmačkalo nás.     Čtvrtý den si doktoři pozvali mojí mamku do nemocnice, aby se se mnou rozloučila. Do lékařské zprávy, kterou si přebírala, vyplnili kolonku “Příčina smrti”. Jenže stalo se něco, co nikdo neplánoval. Vrátila jsem se zpět.   Tento příběh,...

Zdroji nejblíže

16.04.2017 10:30
  Málokdy si při výchově našich dětí uvědomíme, že jsme s nimi nejblíže zdroji života. Tomu zdroji, který přináší naplnění, smysl, radost a lehkost žítí, a na který v přemíře povinností, úkolů, zátěže či bolesti zapomínáme. Toho, jenž se nám připomíná, když cítíme lásku.    Proč tolik lpíme na společenských normách či prestižním vzdělávání, když nás ani naše děti neučiní trvale štašťnými. Proč toto nadřazujeme nad kvality, které jsou dětem přirozené, jako je jednoduchost, hravost, otevřenost, láska či prosté bytí?    Připomenme si, že již nikdy více v životě se nám s...

Můj syn je hysterický, vzteká se a těžko se to zastavuje

08.03.2015 13:35
DOTAZ OD MAMINKY: „Vazena pani Markuciova, libil se mi Vas clanek na internetu. Verim v deti a neverim v autoritativni vychovu, ackoliv sama jinou neznam. Samozrejme nechci obtezovat, zavazky uhradim, ale potrebuji poradnou radu a pomoc. Mam problemy se starsim synem, je to super kluk, ale i nekolikrat za den dochazi ke kritickym situacim - je hystericky, place, vzteka se a tezko se to zastavuje. Jako maly byval i dost agresivni, to uz je dnes lepsi, ale vzdy jen na me a na tatinka - na brasku (1,5 roku) je hodny a i jinak na sve okoli. Vsude "venku" je to zlaticko, navstevy, cestovani,...

Můj syn si honí přirození

08.03.2015 10:51
  DOTAZ OD MAMINKY: „Dobrý den, p. učitelka nám radí zajít k psychložce. Důvodem je honění si přirození v době kdy sedí u stolku a má vypracovat nějaký úkol a zahlédla ho i při obědě. Jsem z toho smutná i když doma jsme si na toto téma povídali a vysvětlili, cca po měsíci vše začlo na novo. A několikrát do měsíce má živé sny a je při nich náměsíčný. Homeopatika nebo psycholog. V minulém roce mu zavřeli otce, syn byl svědkem vniknutí do našeho bytu zásahovou policií a chodíme ho navštěvovat do věznice. Budu ráda, když mi poradíte. Mám vyhledat odbornou pomoc u psychologa?...

Jaké vzdělání by měl mít pedagog?

18.01.2015 19:43
DOTAZ OD MAMINKY: "Dobrý den, Kláro. Mám otázku týkající se spíše fungování školky jako takové. Jaký dle Vašeho názoru by měl mít pedagog pracující ve školce s dětmi vzdělání? ..Sama když pracuji s malými dětmi tak vidím, jak moc mně chybí znalosti z psychologie a pedagogiky u této věkové skupiny. Sama mám zkoušky z psychologie a pedagogiky středoškoláků a vidím, že je to úplně o něčem jiném. A přitom u dětí mám vysledované určité obdobné vzorce chování a tudíž si myslím, že existují i návody, jak s určitými vzorci chování pracovat..... i když vše je nutné brát pouze jako doporučení, každé...

Nadchla mě montessori pedagogika. Co mám s dětmi dělat?

30.12.2014 20:17
DOTAZ OD MAMINKY: „Dobrý den, mám 4 děti ve věku 8 měsíců až 5 let. Velmi mne zaujala, přímo nadchla, montessori pedagogika. Taková školka ale bohužel není v dostupné vzdálenosti od našeho bydliště. Prosím o radu či inspiraci, co mohu alespoň doma pro děti udělat? Mockrát děkuji.“ --- Dobrý den Jano,   Váš dotaz je opravdu velmi rozsáhlý na to, abych na něj mohla odpovědět. Mohu pro Vás však v lehkosti shrnout vývojové potřeby Vašich dětí a doporučit literaturu, která Vám může napomoci ke konkrétním činům. Současně s tím bych Vám také doporučila zúčastnit se nějakého ze základních kurzů...

Jak prožívá dítě smrt?

29.12.2014 11:36
DOTAZ OD BABIČKY: "Ahoj Klaro, asi už víš, že Vítkovi zemřela babička ze strany maminčiny. Měla jsem Vitka na starost při pohřbu. Byl neskutečně přítomný, neplakal, jen v určitou chvilku dával jemně najevo, že se mu to zdá dlouhé. Rozloučení v kostele trvalo 2 hodiny. Jednou se rozplakal, zřejmě pod vlivem melodie, ktera tam zaznela. Mohla bys neco rict na tema, jak asi proziva smrt dite v jeho veku?" ___ Milá Zuzko.   Jsem neskutečně šťastná za tvůj dotaz. Již mnoho let čekám na to, že se mě někdo zeptá na téma smrti. A proto jsem velmi ráda, že tato otázka přišla. Proč na tuto...

Můj syn se naučil říkat neslušná slova

27.12.2014 20:52
DOTAZ OD MAMINKY: „Dobrý den, prosím o radu. Můj syn se naučil říkat neslušná slova, která doma vůbec nepoužíváme, slyšel je od vrstevníků ve školce, ale nyní je používá denně, ze školky nyní slyším stížnosti, jak ošklivě mluví. Zpočátku jsem si toho nevšímala, poté jsem se snažila vysvětlovat, že se to nedělá, ale zcela bez efektu. Děkuji za radu.“ ___ Dobrý den Anno,   zkušenost s Vaším chlapečkem, kterou popisujete je velmi obvyklá. Zajímavá je však okolnost, že se děje ve věku, kdy mu je teprve 3,5 let. Děti jsou velmi často inspirovány neslušnými slovy ve věku kolem 5 let, kdy je...

Můj syn neumí prohrávat

28.11.2014 13:00
DOTAZ OD MAMINKY: „Můj syn Marek má problém s prohráváním a dělením se . Taky rád diktuje svá pravidla i při hraní se stejně starými dětmi. Jak není po jeho hned se urazí nebo naštve a odchází a třískne i dveřmi. Je nějaká osvědčená rada nebo postup, jak se má zachovat rodič ? Myslím že už má věk na to, aby porážku zvládl. Taky máme syna ve střídavé výchově rok a půl. ikdyž nevím jestli to má na chování syna nějaký vliv . Otce syn uznává a má ho rád. Otec si také rád prosazuje svou i za jakoukoliv cenu (urážky, výhružky), tak doufám, že v tom nebude Marek po jeho...

Proč děti zlobí

27.10.2014 17:00
ZÁZNAM Z PŘEDNÁŠKY PRO RODIČE V OC CHODOV   Děti nemají ze své přirozené podstaty potřebu zlobit. Systém jejich těla a psychiky je přirozeně vede k přijetí života v takové formě, v jaké ho potkávají.   Pokud je dítě milováno, dobře živeno, je mu nasloucháno a umožněno realizovat své tendence, jako je například pohyb, potřeba objevovat a orientovat se v prostoru, potřeba pořádku a přesnosti, komunikace, manipulace s předměty, tvoření či možnost opakování zvolených činností, je dítě klidné, milující a spolupracující.   V opačném případě se střádá v nervové soustavě těla dítěte...
1 | 2 | 3 >>