Blog

Moje šestiletá dcera krade.

09.04.2014 20:03
DOTAZ OD MAMINKY: „...Přidalo se k tomu pak ještě i to, že si dcerka občas něco odnesla domů, aniž by o tom někomu ve školce či dětem něco řekla a já jí to dovolila v domnění, že to má půjčené..... a ono to v pravém smyslu vlastně bylo krádeží, i když ona to ve své dětské dušičce asi takto vůbec nedomyslela. Vůbec nevím, jak s tím vším naložit. Domluvily jsme jí s manželem, ale spíš mám pocit, že vnímala hlavně manžela, který ji hrozil zákazy, pokud se bude něco takového opakovat. Vím, že to na ni platí, ale já bych jí to chtěla vysvětlit tak, aby to přijala vnitřně za své. Lékařka, s níž...

Moje dcera si vymýšlí a lže.

10.03.2014 18:13
DOTAZ OD MAMINKY: „Dobrý den, Kláro. Moc děkuji za Vaše odpovědi a přicházím s novou otázkou. Poradila byste mi, jak nejlépe pracovat s příliš velkou dětskou představivostí? Když byla dcerka mladší a chodila jsem na schůzky s učitelkami do školky, vždy mně říkaly, že má dcerka velmi bohatý vnitřní svět. Vloni mně už začínaly říkat, že dcerka má velkou představivost a že kdyby jen polovina toho, co dcerka ve školce napovídá byla pravda, tak bychom se nestačili divit. Včera jsem byla po čase znovu ve školce promluvit si s paní učitelkou, jelikož si mě sama pozvala. Byla jsem tzv. "na...

Proč právě Montessori?

06.03.2014 10:36
DOTAZ OD HONZY: "Co se Vám osobně líbí na Montessori? Mám pocit, že "systém" fungování je docela odlišný od státních školek. Jak se odlišuje?" Jsem fascinovaná dvěmi věcmi, které Dr. Marie Montessori zformovala. Jsou to "lidské tendence" a "senzitivní období vývoje dítěte". Obecně je platné, že je třeba děti vzdělávat z "vnějšku", prostřednictvím učitele. Systém školství díky tomu vytváří tlak a děti ztrácí zájem o učení. Lidské tendence a senzitivní období jsou však vrozeným pokladem každého z nás, který zajištuje zapálení neuhasitelného ohně touhy učit se a poznávat. Jsou  vnitřním...

Jak uklidnit prvorozeného pro příchod sourozence?

28.02.2014 12:36
DOTAZ OD ZUZKY: „Protože se teď ocitá moje snacha v požehnaném stavu, mohla bys ještě promluvit na téma, jak nejlépe uklidnit prvorozeného, aby neměl obavy z příchodu sourozence? U mého syna jsme si mysleli, že jsme udělali vše, aby byl v klidu, ale stejně se několik měsíců počurával. Přešlo to nakonec samo. Díky.“   Milá Zuzko, tvá otázka dá se nahlédnout z mnoha úhlů. Já se však budu věnovat úhlu pedagogickému, který dobře znám, a se kterým mám zkušenost.   Při příchodu nového člena do třídy (nebo do rodiny), pociťuje dítě silný pocit ztráty „místa“. Děti jsou velmi orientované...

Manžel nechce o soukromé ZŠ ani slyšet.

23.02.2014 21:59
DOTAZ OD MAMINKY KATKY: "Dobrý den, Kláro. Mám otázku týkající se přechodu dítěte z bilingvní školky do základní školy. V základní škole, kam spádově patříme, mají angličtinu teprve až ve 3.třídě, což mě velmi nemile překvapilo. Jakou máte zkušenost s dětmi, které od Vás odcházejí do ZŠ? Chodí všechny do soukromých škol? Moc by mě mrzelo, kdyby o svou angličtinu přišla, protože v současnosti zcela přirozeně komunikuje s rodilými mluvčími. Už se smiřuji s tím, že jí budu aspoň 2x týdně platit individuální hodiny s rodilým mluvčím, protože nějaký kurz angličtiny s vrstevníky by asi pro ni neměl...

Jak se pozná, že je pro dítě nebezpečné zůstávat ve školce?

22.02.2014 12:10
ODTAZ OD BABIČKY ZUZANY: Ahoj Klárko, sleduji se zájmem tvou komunikaci s maminkami. Já jsem už tři roky babička, takže mě to taky zajímá. Chci se tě zeptat, podle čeho se pozná, že už je nebezpečné pro dítě zůstávat ve školce? U toho zamlklého chlape kterému to trvalo v té sportovní školce cca čtyři měsíce, mě přišlo už dost dlouhé? Je vůbec možné zjistit u dítěte, které toho ze sebe moc nepustí, nebo to nedokáže sdělit, co mu vlastně vadí? Díky   Ahoj Zuzko. Děkuji za krásný dotaz. Jsem moc ráda, že máme nyní v diskuzi i babičku. :)   Zkušenost ukazuje, že jediný člověk na světě,...

Co má umět prvňáček před nástupem do školy?

21.02.2014 20:13
  Obdivuji maminky předškoláků, s jakou grácií dokáží ustát tlak, kterým musí projít při nástupu jejich dětí do ZŠ. Pro jejich klidný spánek, dávám k dispozici několik bodů, které shrnují dovednosti, které by měl zvládnout budoucí prvňáček.   Předškolák by: měl mít širokou slovní zásobu odpovídající jeho věku a rozumět protikladům jako např. více/méně, široký/úzký  měl být schopen určit pravou a levou stranu, orientovat se v prostoru, poznat co je vpředu, vzadu, nahoře, dole měl by umět rozeznávat základní barvy a geometrické tvary měl by umět napsat své jméno,...

Můj syn nastoupil do školky, ale nevím, jestli jsem udělala dobře.

21.02.2014 16:34
  „Dobrý den, Kláro. Mám otázku ohledně svého syna. V září začal chodit na 2 celé dny do školky, aby si na ni postupně začal zvykat, protože jsem se v lednu měla vracet do zaměstnání (před vánoci byly synovi 3 roky). Od malička je nesmírně společenský, samostatný, já mu ani nechyběla, pokud ho hlídávala babička, tak jsem se jeho adaptace na školku vůbec neobávala. Nastoupil do soukromé sportovní školky, která pro nás jako jedna z mála byla cenově dostupná. První 2 dny ve školce mně ani pomalu nezamával, když jsem odcházela ze školky, až mě to zamrzelo, že mu vůbec nechybím. Jenže hned...

Jak nejlépe připravit dítě z montessori školky do běžné ZŠ?

20.02.2014 23:58
  DOTAZ OD MAMINKY: „Dobrý den, zajímalo by mě jak nejlépe připravit dítě z Montessori školky na přechod do normální základní školy. V čem Montessori děti na běžné ZŠ vynikají a na co si dát pozor? Děkuji mnohokrát!“   Děti z Montessori školek jsou v obrovské výhodě oproti dětem z běžných školek, neboť jim byly respektovány a ve správném čase nasyceny všechny potřeby jejich vývoje, což zajistilo hluboký vnitřní pocit uspokojení sám se sebou a důvěru v to, opřít se o sebe a své schopnosti. Tento naplňující pocit s sebou automaticky přináší radost z učení, díky čemuž je úroveň jejich...

Můj pětiletý syn je kritický a poukazuje na chyby druhých.

20.02.2014 23:56
  DOTAZ O MAMINKY: „Dobrý den. Chtěla bych poprosit o radu. Mám syna, kterému je 5 let. Vychováváme ho respektujícím způsobem a mám pocit, že se nám to daří. V posledním čase jsme si všimli, že je hodně kritický a často poukazuje na chyby druhých. Nevím, kde se to v něm vzalo, neboť kritiku doma nepoužíváme. Nevím jak s tím naložit.“ Kritické chování je v tomto věku zcela v pořádku a není třeba se jím znepokojovat. Kolem 5 roku života si děti začínají všímat toho, co dělají jiné děti a jiní lidé a poukazují na chyby a porušování pravidel. Není to z důvodu, že by měly pochroumaný...
<< 1 | 2 | 3